X
    Categories: nieuws

Uw mening gevraagd. Votre avis svp.

Wij moeten u als motorcrosser niet vertellen dat trainen op de motor niet eenvoudig is in België. Het ernstige gebrek aan trainingsfaciliteiten zorgt voor onveilige situaties door overbevolkte circuits daar waar er wel een vergunning is. Zeker voor de gemiddelde oldtimerpiloot zijn de gevaarlijke snelheidsverschillen een bijkomend risico. Goede ideeën zijn altijd welkom en daarom publiceren we vandaag een binnengekomen idee voor de groeiende groep van oldtimerpiloten. Graag ontvingen we onderaan dit bericht een reactie van betrokken piloten. Het idee is om 4 à 5 trainingsdagen in te lassen specifiek voor oldtimers. Op donderdag zou dat b.v. kunnen op het E-MX circuit van Terlaemen in Zolder. Deze crossomloop ligt binnen het gekende autocircuit en is perfect geschikt voor oldtimer crossmotoren. Hier zou er op donderdag een voor- of namiddag kunnen vrijgehouden worden voor oldtimerpiloten. De bedoeling is dat alle gangbare oldtimerreeksen (van pré 65 tot en met pré 90) kunnen trainen in alle veiligheid. Wanneer er voldoende interesse is kan aan de circuituitbater een aanbod gedaan worden om de omloop gedurende b.v. een halve dag te reserveren voor oldtimerpiloten. Uiteraard kan dit ook aangeboden worden aan andere circuituitbaters bij voldoende interesse. Vandaar dat we vragen aan alle oldtimerpiloten om onderaan dit bericht te reageren en ons te laten weten of je dit een goed idee vind en of je zou komen meetrainen. Druk onderaan op “Laat een reactie achter” zodat wij kunnen peilen naar de belangstelling voor dit idee. Hartelijk dank.

Votre avis svp.

Nous ne devons pas vous expliquer que faire de l’entraînement de motocross en Belgique n’est pas facile. Le grand manque de circuits d’entraînement a comme conséquence une surpopulation avec des situations précaires sur les circuits avec permis. Pour la moyenne des pilotes oldtimer, il y a un risque supplémentaire de danger a cause des différentes vitesse. Les bonnes idées sont les bienvenues et c’est pour ça que nous publions pour avoir des idées pour les pilotes oldtimers. Nous attendons de recevoir vos réactions pour les pilotes concernés sur le message en bas.
L’idée c’est de réserver 4 à 5 jours pour les pilotes oldtimers. Le jeudi serais par exemple possible sur le circuit E-MX de Terlaemen à Zolder. Ce circuit se trouve au bien connu circuit des voitures et est parfait pour les motos de cross ancienne.
Ici on pourrait réserver le jeudi matin ou après midi pour les pilotes oldtimers. Le but c’est que toutes les catégories régulières de oldtimers (de pre65 jusqu’à pré90 inclus) peuvent s’entraîner en toute sécurité. Si il y a assez d’intérêt, nous pouvons faire une offre au propriétaire de ce circuit pour réserver celui ci aux pilotes oldtimers pendant par exemple une demi-journée. Naturellement nous pouvons faire la même offre aux autres propriétaires des circuits si assez d’intérêt. Donc nous demandons a tout pilotes oldtimers de réagir en bas de cette message et nous faire savoir si vous trouver ceci une bonne idée et si vous allez participer aux des entraîne. Cliquez en bas sur “Leave a reply” pour que nous puissions sonder votre intérêt pour cette idée. Un grand merci!

admin:

View Comments (24)

  • Lijkt me zeer goed. Ik zelf werk in ploegen zodat ik 2 keer per maand zou kunnen rijden. Zeer mooi initiatief, waar ik zeker gebruik zal van maken mocht het doorgaan. Als dan ieder om beurt tijd maakt om te vlaggen , zal het ook nog veilig worden.

    • vind dit een prachtig idee en ik zal zeker ( als mijn werkuren het toelaten ) aanwezig zijn op deze trainingsmomenten ! Misschien is ook de uitbater van Genk geïnteresseerd want die heeft zijn interesse het voorbije jaar , als ik daar ging rijden , toch ook laten blijken .

  • Très bonne idée, Zolder ou Genk jeudi après-midi serait parfait, mais toute autre solution serait aussi bienvenue.

  • Heel goed idee. Het is inderdaad erg gevaarlijk op de overvolle omlopen tijdens een training met de grote snelheidsverschillen. Voor Zolder is het een nadeel dat enkel de donderdag mogelijk is. Voor de werkenden onder ons niet altijd mogelijk. Is ook minder geschikt als er de zaterdag daarna een oldtimer wedstrijd gepland is. Persoonlijk ben ik zelf geen liefhebber meer voor de echte zandomlopen zoals Lommel of Olmen.
    Maar misschien zijn de clubs b.v. in Westdorpe of Rilland Bath (beide net over de grens in Nederland) ook wel geïnteresseerd. Een andere mogelijkheid voor circuituitbaters is om aparte beurten voor o.a. de oldtimers b.v. om het uur in te richten. Zoals nu ook al gedaan wordt in Genk (solo, quad/zijspan) of Westdorpe (Jeugd en grote motors). Dus ik ben voorstander van een regeling met aparte training voor oldtimers.

  • Super! Eventueel ook op zaterdag kunnen trainen is misschien beter voor de nog werkende onder ons. Bovenvermeld idee van Claes vind ik persoonlijk zeer goed, nl. om beurten vlaggen maakt het rijden inderdaad een stuk veiliger.

  • Excellente idée, je suis pour. Je pense qu'il y aura beaucoup des adeptes à cette initiative. La division de catégories par séances est une autre option qui marche bien.

  • schitterend idee,zeker in de voorbereiding van het nieuwe seizoen.als we dit voor mekaar krijgen zal ik daar zeker gebruik van maken.

  • Ik vind dit een prachtig idee en ik zal zeker gebruik maken van deze trainingsmogelijkheden ! Tijd heb je niet, die moet je maken !