De Honda CR500 is een icoon in de motorcross. Hij is zo populair dat fabrikanten van aftermarket-onderdelen weer inventiviteit laten zien rond deze krachtige machine. Een CR500 aantrappen is geen sinecure en daarom bracht VHM recent een cilinderkop op de markt met een decompressieklep.
De wereldberoemde gouden VHM kop met verwisselbare verbrandingskamer is speciaal ontwikkeld voor een optimale vermogensafgifte gedurende de hele race en heeft een verbeterd waterkanaal. Hij is vervaardigd uit een hoogwaardige legering en voor de afdichting worden O-ringen gebruikt. Eén O-ring is inbegrepen. Een decompressie ventiel is ook inbegrepen in de doos, evenals 7 koperen ringen en 7 moerdoppen.
Het starten van de CR500R is erg eenvoudig zijn met de decompressieklep. Druk gewoon op de blauwe knop en start de motor. De klep sluit automatisch wanneer de motor loopt. De VHM-koppen worden geleverd zonder verbrandingskamer. Gebruik voor de Honda CR500 de VHM standaard insert AE32319-C. De kop past op de CR500 modellenreeks gebouwd tussen 1989 en 2001. Ook voor de Kawasaki KX500 is er een kop met decompressieklep. Die past op de modellen geproduceerd tussen 1989 en 2004. De VHM cilinderkoppen zijn verkrijgbaar bij deze dealers.
Wat doet deze VHM cilinderkop?
- Meer motorvermogen
- Betere warmte overdracht
- Meer weerstand tegen detonatie
- Verbrandingskamers zijn verwisselbaar
- Gemakkelijk starten van de motor met decompressieklep