Morgen 23 juli gaan de oldies nog eens van start in Genk. De training voor oude motoren op de Horensbergdam wordt aangeboden door AMC Bolderberg in samenwerking van AMC Genk. In de voormiddag (sessie 5) zullen er vijftig piloten mogen trainen net als in de namiddag tijdens sessie 6. Eerder werden er al oldtimertrainingen aangeboden in de maanden mei en juni.
De trainingen van morgen zijn al weken volgeboekt maar door de corona-maatregelen moeten wij toch nog even de regelgeving voor piloten en begeleiders opfrissen. Bedenk ook dat het virus weer opflakkert. Net daarom willen we er de nadruk opleggen dat u afstand houd. Draag en mondmasker wanneer dat niet kan en was regelmatig uw handen.
Elke training zal onderverdeeld worden in een voormiddagsessie en een namiddagsessie. U kan onder geen enkele voorwaarde aan beide deelnemen. In elke sessie worden maximaal 50 piloten toegelaten waarvan er maximum 20 tegelijk worden toegelaten op het circuit. Dit zal gecontroleerd worden door een verantwoordelijke. Elke sessie zal gebeuren onder een strikt uurschema.
Wij kregen de afgelopen maanden vele aanvragen voor de grote MXVintage-stickers. Deze kunnen op bestelwagens of mobilhomes gekleefd worden. Op de training in Genk brengen we de stickers mee. Ze zijn af te halen in het rennersparken en kosten 5€. Zo steun je uw favoriete website.
Een voormiddagsessie ziet er zo uit:
- 08u30 Poort open en start inschrijvingen
- 09u15 Poort wordt gesloten
- 09u20 Einde inschrijvingen
- 09u30 Start Oldtimertraining
- 12u30 Einde Oldtimertraining
- 12u50 Gezamenlijk het MX-terrein verlaten
Een namiddagsessie zal er zo uit zien:
- 13u00 Poort open en start inschrijvingen
- 13u45 Poort wordt gesloten
- 13u50 Einde inschrijvingen
- 14u00 Start Oldtimertraining
- 17u00 Einde Oldtimertraining
- 17u20 Gezamenlijk het MX-terrein verlaten
U begrijpt dat deze trainingen moeten verlopen volgens de regels die zijn opgesteld in het belang van de algemene gezondheid van de bevolking. Daarom vragen wij u dit protocol zeker te lezen en de regels strikt na te leven
1) Er worden maximum 50 MX-rijders toegelaten op het domein en dit zowel in de voormiddag 8u30 als in de namiddag 13u00.
2) De kantine is gesloten. Gebruik van toilet en mogelijkheid tot handen wassen is voorzien in de twee rode sanitaire cabines aan de kantine.
3) Verplicht social distancing van 1,5m te respecteren! Enkel rijders die onder hetzelfde dak wonen mogen met 1 voertuig komen en zich op de parking op dezelfde parkeerplaats bevinden. Samenscholing op het terrein is verboden. Een mondmasker dragen wordt aanbevolen.
4) Er wordt slechts 1 volwassen begeleider toegestaan per rijder.
5) Buiten de rijder en zijn volwassen begeleider worden er geen andere personen toegelaten op het terrein zelfs niet van hetzelfde gezin.
6) Wanneer er een wachtrij wordt gevormd voor de poort mag men het voertuig niet verlaten.
7) Verplicht bevestigingsmail en ID (identiteitskaart) van de rijder en ID van de volwassen begeleider te tonen aan de ingang van het MX terrein. (hou deze documenten klaar, dit vermijdt lange wachttijden)
8) Indien de rijder en de volwassene begeleider zich in 1 voertuig mogen en kunnen verplaatsen is 1 bevestigingsmail voldoende. Indien dit niet kan of mag dient de volwassen begeleider zich met een kopie van de bevestigingsmail en zijn ID (identiteitskaart) aan te bieden aan de ingang van het MX-terrein.
9) Na aanmelding aan de ingang van het MX terrein begeef je je met het voertuig naar de aangeduide parkeerplaats.
10) Nadat het voertuig staat geparkeerd begeeft de rijder zich naar de inschrijvingskiosk. De rijder brengt zijn bevestigingsmail, ID, briefomslag met gepast geld en het (gebruikelijke dagelijks in te vullen) AMC-Genk inschrijvingsformulier met het reeds bestaande reglement ingevuld en ondertekend mee. Dit formulier wordt overhandigd bij het binnenrijden. Voorzie je eigen balpen voor invullen en ondertekenen van dit formulier.
11) Elke rijder dient €15,00 te betalen. De betaling gebeurt door 15,00€ gepast in een open briefomslag af te geven aan de inschrijvingskiosk.
12) Onder elke motor ligt een milieumat. Dit zal worden gecontroleerd.
Foto: Piet Janssen