In een eerder artikel zagen jullie al beelden van de gerestaureerde Honda CR250 uit 1994. Gisteren kreeg die zijn vuurdoop op de Horensbergdam in Genk. De testrijder was niemand minder dan Dennis Verbruggen.
Hij zal deze machine besturen tijdens de RSP Classic VMXIT in Arco di Trento op 15 en 16 oktober. De Pepsi Honda werd als vers restauratieobject in de handen gegeven van Dennis om wat afstelwerk te verrichten op de machine. Verbruggen is een hardrijder die in 2002 het Junior World Championship 85cc won. In 2005 deed hij dat nog eens dunnetjes over en pakte toen de titel van Junior World Champion 125cc. Hij won ook een Europese titel 250cc in 2006 en versloeg destijds snelle mannen zoals Steven Frossard, Jeremy Van Horebeek and Joel Roelants.
Verbruggen zal volgende week strijden voor het Team Belgium EVO van manager Danny Hermans en dit aan de zijde van Mike Vanderstraeten en Marco Briers. De Honda uit de werkplaats van MXVintage deed het overigens prima. Buiten wat afstelwerk aan de vering en de remmen was er geen negatief punt te melden. Onze drie rijders en de motoren zijn klaar voor de strijd in Italië alwaar we het moeten opnemen tegen grote namen zoals Brad Anderson, David Philippaerts, Michele Cervellin en vele andere hardrijders.
We moeten ook een groot dankwoord richten aan onze sponsors die het team op weg hielp naar deze belangrijke race in Italië. Zonder hen was dit gewoon onmogelijk om te realiseren. We zullen de kleuren van Het Brood, Denicol Lubricants, Vema Beton, ESS Scaffolding, Shot Race Gear en Twin Air met hand en tand verdedigen in Arco di Trento. Meer weten over deze bedrijven? Klik op de logo’s hieronder.