Restauratieproject Fantic Caballero in woord en beeld
Het was even stil hier op MXvintage rond dit project en dat had een reden. Het allerlaatste klusje werd uitgevoerd in Nederland en de motor was dus een aantal weken van huis. Wat moest er gebeuren?
De crossmachine had nog een nieuwe uitlaat (met de hand vervaardigd) nodig en een finetuning op de testbank. In de onderstaande video flitsen wij u in een rotvaart door de restauratie en op het einde zie je de ultieme run op de testbank en hoor de je Minarelli P6 janken tegen 14400 rpm. De uitlaat werd vervaardigt door PS Tuning uit Geldermalsen (NL) net als de tuning op de testbank. Dit is de link naar dit fantastische bedrijf. Deze MXVintage-machine lijkt klaar voor de ultieme test op de crossbaan. Nu donderdag 15 maart zal deze Italiaanse schone voor het eerst bereden worden op de Horensbergdam te Genk tijdens de 1ste Oldtimertraining aldaar. Wij hebben alvast een viervoudige wereldkampioen uitgenodigd om een testrit te doen. We zijn erg benieuwd wat hij ervan vind. Onze bevindingen daarentegen lees je in het deel 11 en dus allerlaatste deel van dit project. Geniet nu vooral van de Fantic Caballero Titanium MX die het op de testbank uitschreeuwt van de pret.